• Co to takiego mLegitymacja?

          To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Będzie jednak równoważna z tradycyjną. - Rozwiązanie jest już testowane w szkołach podstawowych w Siedlcach, Halinowie i Żyrardowie. Zbiera pozytywne oceny i cieszy się zainteresowaniem wśród młodzieży - mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

          Po zmianie rozporządzenia MEN o świadectwach, dyplomach państwowych i innych drukach szkolnych rozwiązanie będzie mogło trafić do innych zainteresowanych szkół.

          To nie wszystko. Od czwartku (25 października br.) rozpoczął się pilotaż mobilnej wersji legitymacji studenckiej. Na Politechnice Wrocławskiej wydano pierwsze mobilne legitymacje. W najbliższym czasie do pilotażu dołączy Uniwersytet Przyrodniczo Humanistyczny w Siedlcach. Jak to będzie działało? Wszystko dzięki aplikacji mObywatel, którą trzeba będzie ściągnąć na telefon, (na początku mLegitymacje będą dostępne dla telefonów z systemem Android - co najmniej 6.0).

          Mobilna wersja legitymacji szkolnej ma być uzupełnieniem jej standardowych form - papierowej lub plastikowej karty.


          mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel. Co z niej wyczytamy? Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach:

          • imię i nazwisko ucznia;
          • numer legitymacji;
          • datę wydania;
          • termin ważności;
          • status użytkownika (uczeń);
          • datę urodzenia;
          • PESEL;
          • adres zamieszkania;
          • nazwę i adres szkoły.

          Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.

          Jak to działa?

          mLegitymacja Szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego.

          mLegitymacje Szkolne wydawane będą uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno szkół publicznych, jak niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych.

          "Mobilna" legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną albo e-legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).

          mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.

          Mobilna legitymacja szkolna to kolejne narzędzie z puli e-usług, wprowadzonych przez Ministerstwo Cyfryzacji w ramach projektu mDokumenty.

          Nasza szkoła podpisała porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji. Tym samym możemy naszym uczniom wydać dokument elektroniczny - mLegitymacja.

          Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty (e-legitymacji). Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:

          • potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
          • skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.

          Dzięki mLegitymacji możesz zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie Twojego telefonu (wg gov.pl). Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!

          Podstawa prawna:

          1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 939 ze zm.).
          2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych: (Dz.U. 2018 poz. 2011)

          Kolejność działań:

          1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły.
          2. Wysłać zdjęcie dziecka (dzieci) przez dziennik elektroniczny UONET+ (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB i wymiarach minimum 500x600 px.). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów.
          3. Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica w sekretariacie).
          4. Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
          5. Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymacje należy napisać i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym.

          Wymagania techniczne dla urządzeń mobilnych:

          1. systemy operacyjne Android w wersji 6.0 lub wyższej, lub iOS w wersji nie niższej niż 10.3,
          2. połączenia z internetem.

           

          mlegitymacja-instrukcja.pdf

          wniosek_mlegitymacja.doc

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Sportowych w Ełku, ul. Suwalska 15
      • sekretariat@zss.elk.pl
      • sekretariat@zss.elk.pl
      • 87 732 63 70
      • Suwalska 15
      • Godziny pracy szkoły 7-20
      • NIP: 8481553112
      • REGON: 790371285
      • Strona archiwalna: www.archiwalna.zss.elk.pl/news.php
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • liczba odwiedzin: 141